O projekt logotypu poprosiła mnie firma Fun Cutlery, która ma w ofercie plastikowe sztućce. Są kolorowe, o ciekawych wzorach i zdecydowanie lepsze jakościowo od konkurencji na rynku.
Zależało mi na przedstawieniu produktów w sposób lekki.
Z drugiej strony zbyt lekka forma całkowicie pozbawiłaby aspektu trwałości – potencjalnemu klientowi dajemy sygnał, że produkt jest wesoły i kolorowy, ale równocześne tani i niskiej jakości.
Podobnie było z typografią – chciałam zachować balans pomiędzy poważnymi, a lżejszymi, żeby nie powiedzieć: infantylnymi fontami.
W końcu znalazłam!
Z jednej strony klasyczny, ale z drugiej jego lekko nierówny kształt, przełamujący tę klasykę i nawiązujący do lekkich, retro grafik.
Przy odpowiednim „podrasowaniu” napis uzyskał taki kształt:
Ma formę lekką, ale nie dziecinną. To samo postanowiłam zrobić z emblematem – tak powstały sztućce.
Do sztućców postanowiłam użyć kolorystyki oferowanej przez producenta.
Do reszty grafik wybrałam wyrazisty ciemny fiolet, nie chciałam bowiem używać ponurego czarnego.
Następnie ułożyłam je na talerzu. Miałam skojarzenie plastikowych, zwykłych talerzy, na których kolorowe sztućce marki Fun Cutlery wyróżniają się.
Całościowo projekt wygląda następująco: Kolor sztućców można zmieniać do woli i wybierać z palety.
Wersja czarno-biała:
Miło mi oznajmić, że projekt przeszedł od razu, bez poprawek 🙂